Sobre nosaltres

La nostra història

En aquest cronograma resumim les etapes i les dates més importants dels més de 100 anys d’història de la nostra cooperativa.

FINALS S.XIX FINS 1915
Temps de canvis
Temps de canvis

L’agricultura de finals de sXIX a les comarques de l’Alt Urgell i la Cerdanya es basava en cereals i vinya, i el bestiar es veia com una força de treball. L’arribada de la fil·loxera a finals de segle va fer replantejar el model agrícola i ramader de l’època, introduïnt la
ramaderia de vaques lleteres i la transformació del camp en plantacions de cereals i prats de farratge per aquestes vaques.

Josep Zulueta i Gomis, advocat barcelonès vinculat al territori i d’esperit progressista, es guanya la confiança de les famílies ramaderes i l’any 1915 s’organitzen en un model cooperatiu de producció lletera i la seva transformació en mantega i formatges.

 

1915
· Fundació Societat Cooperativa Cadí, la
primera societat cooperativa lletera de
Catalunya.

· Llançament Mantega Cadí, el primer producte
de la Cooperativa.

1916-1923
Temps de cooperació
Temps de cooperació

El consum de llet de vaca i derivats làctics, com la mantega i el formatge, van anar introduint-se en els hàbits de consum de la població, primer a les zones urbanes i mica en mica a les zones més rurals.

En aquesta època es va iniciar el transport col·lectiu de la llet, un camió passava a recollir les lleteres de cada soci i les portava fins a la planta productiva. La Cooperativa volia que els ramaders es concentressin en els hàbits d’higiene i netedat de les granges per poder garantir uns alts estàndards de qualitat de la llet.

1924-1950
Temps de crisi
Temps de crisi

El creixement constant de la Cooperativa que ja comptava amb 150 socis i transformava 1.500 litres de llet, va portar conflictes entre ells, perquè alguns volien comercialitzar part de la seva llet fora de la cooperativa.

Als anys 30, el tàndem directiu Bonaventura Rebés i Domènec Moliné van anar introduint millores en la qualitat de la producció. L’inici de la pasteurització de la llet, junt amb el seu esperit de millora els va portar a contractar un formatger holandès orientant la producció formatgera a aquest tipus de formatge tendre i cremós.

1951-1985
Temps de creixement
Temps de creixement

La introducció de tractors, els sistemes de munyida automàtica i el reg per aspersió van ser algunes de les novetats que van incrementar la producció de l’activitat agrària. Per altra banda, també es van automatitzar alguns processos d’elaboració i es van ampliar les instal·lacions productives.

La Cooperativa continuava apostant per construir una bona imatge dels productes Cadí, que es veia palesa en les diferents accions de comercialització que es realitzaven.

1986-2010
Temps de modernització i internacionalització
Temps de modernització i internacionalització

A finals dels anys 80 i la dècada dels 90 es va anar introduint millores en l’elaboració de formatges, les innovacions encaminades a minimitzar l’impacte mediambiental, i la informàtica per gestionar, emmagatzemar i controlar els estocs.

Els nostres productes van rebre el seu primer reconeixement internacional en els anys 2000 amb dues DOP de l’Alt Urgell i la Cerdanya.

2000
· Inscripció a la UE de la Denominació d'Origen Protegida Formatge de l’Alt Urgell i la Cerdanya.

2003
· Inscripció a la UE de la Denominació d'Origen Protegida Mantega de l’Alt Urgell i la Cerdanya

2010-2024
Temps de consolidació i expansió
Temps de consolidació i expansió

El 2015 se celebra el centenari de la Cooperativa. En aquests 100 anys els formatges i la mantega Cadí s’han convertit en referents en el mercat i reconeguts pels consumidors i consumidores. Podem trobar productes Cadí en la majoria de punts de venda d’alimentació del territori català, en algunes zones del territori nacional (Llevant i centre), a l’igual que a diferents països europeus i als Estats Units.

La tecnologia ha aportat molts de canvis en la gestió de les Granges Cadí, en les nostres instal·lacions productives i en la nostra relació amb els clients i consumidors.

2015
· Creació del nou formatge Neu del Cadí.
· Celebrem el Centenari de la Cooperativa.

2024
Donem vida a la terra
Donem vida a la terra

Estrenem nova identitat corporativa sota el lema Donem vida a la terra. En aquesta nova etapa que iniciem, reivindiquem l’impacte positiu de la nostra activitat en el territori.

Volem aportar una mirada optimista i esperançadora al món rural, a la pagesia i a la ramaderia. Perquè consumint mantega i formatges Cadí, consumint productes del territori, estem donant vida a la terra.